A new talk show targeting the transgender community, which invited transgender individuals to discuss their experiences, was cut from programming after viewers strongly voiced their objections.

After premiering last week on a midnight time slot on KBS Joy, a subsidiary of Korean Broadcasting System (KBS), the show titled “XY That Girl” ignited an uproar from conservative groups who protested outside KBS, flooded its website with angry postings, and took out newspaper ads denouncing the controversial show. The ads, paid for by various teacher and parent groups, attacked KBS Joy for “fanning gay sexuality” and warned that “children will blindly follow in the steps of transgenders,” according to Asia One, a digital news portal under Singapore Press Holdings.

It seems it still may not be the right time to take this societal risk, but the effort surrounding this show is commendable in reaching out to a community of marginalized people. We believe KBS was offering an important public service.

Go to:
http://news.asiaone.com/News/Latest+News/Showbiz/Story/A1Story20120913-371316.html
http://www.gaystarnews.com/article/trans-talkshow-pulled-south-korean-tv140912